Femeile au o înclinație mai mare spre achiziționarea unei locuințe și 15% dintre respondente au deja un astfel de împrumut, față de unul din 10 bărbați.
Potrivit aceluiași studiu, 54% dintre românii cu vârste între 18 și 25 de ani consideră că au o situație financiară mai bună decât cea a părinților sau tutorilor, în timp ce doar 15% cred că au o situație mai slabă. Aceste procente plasează românii drept cei mai optimiști din acest punct de vedere, în comparație, de exemplu, cu Ungaria (33%) și Spania (32%).
Cu toate acestea, tot tinerii români (40%) spun că aveau o situație financiară mai bună în urmă cu 12 luni și sunt în fruntea clasamentului european și la acest capitol. În același timp, un sfert dintre tinerii români (27%) admit că au în prezent o situație financiară mai bună decât cu un an în urmă, ușor mai mulți decât cei din Ungaria (25%) și Spania (23%), dar mult mai puțini decât tinerii din Cehia – 33%.
Generația Z privește viitorul cu optimism și 7 tineri români din 10 (68%) cred că situația lor financiară va fi mai bună în următoarele 12 luni. Aceștia sunt de altfel, la același nivel de optimism cu tinerii din Lituania și Cehia. Doar 8% dintre respondenții români consideră că urmează o situație financiară mai dificilă.
Optimismul se reflectă și în încredere: nu mai puțin de 77% dintre românii cu vârste între 18 și 25 de ani cred în capacitatea lor de a-și gestiona finanțele personale. Vecinii din Ungaria sunt mai puțin încrezători în abilitatea de a-și gestiona finanțele – doar jumătate dintre respondenți cred că au această capacitate (51%).
Încrederea este dată și de percepția privind educația: 63% dintre respondenții români susțin că au beneficiat de educație formală sau training-uri despre cum să își gestioneze finanțele personale. În plus, 80% dintre aceștia consideră că educația primită i-a pregătit suficient de bine pentru a își gestiona finanțele proprii, mai mulți decât spaniolii (69%), dar mai puțini decât polonezii (85%) și mexicanii (82%).
Atunci când aleg un loc de muncă, 69% dintre respondenții români cred că aspectele financiare și perspectiva unei cariere sunt cele mai importante. Pe locurile următoare sunt satisfacția personală și echilibrul job/ timp liber (ambele cu 58%), în timp ce 29% dintre ei își aleg locul de muncă în funcție de impactul pe care viitorul angajator îl are în societate.